P- 38 lightning
P-38
Ešte v roku 1944, keď oblohu ovládali Mustangy, preukázali ankety medzi americkými budúcimi pilotmi, že stroje, ktoré spojovali so svojou budúcou kariérou, sú ešte stále Lockheed P-38 Lightning. Konštrukcia P-38 pochádzala ešte z roku 1937, avšak bola robustná a mnohostranná. Aj keď maly prvé prototypi Lightningov problémy s vibráciami zadnej časti, pri sériovej výrobe už bol tento problém vyriešený. Svojím aerodynamickým prevedeným, nízkym odporom vzduchu a vysokou hmotnosťou bol P-38 pri stúpaní rýchlejší než akékoľvek vojenské lietadlo. Tento stroj bol používaný ako výkonné stíhacie lietadlo, vynikajúce bombardovacie lietadlo,dalej ako lietadlo pre stíhacie akcie v noci, priezkumné lety, ambulantné nasadenie a torpédové bombardovacie lietadlo. Lietadlá P-38, ktoré boli vyrábané v najmenej dvoch tuctoch verzií, boli používané vo viac než 100 letkách US Army. V Pacifiku boli používané pre stíhacie nasadenie na dlhých tratiach, kde bol zostrelený aj japonský admirál Yamamoto, jedna zo zodpovedných osôb za útok na Pearl Harbor. V Stredodozemnom mori nemecký piloti Luftwaffe preukázali svoj rešpekt ku strojom Lockheed P-38 lightnig.
Komentáře
Přehled komentářů
pokud je tu zmínka o fw 152 tak to byla jen z hlavy musím říci že to je verze fw 190 s prodlouženými křídly a těch bylo hodně málo a pokud vím a je mě známo z dostupné literatury tak prakticky v bojových akcích moc nevynikali a značeno to bylo jako ta 152 ale to bych fakt musel hledat
Jinak jak jsem napsal komunikaci se nevyhýbám a odpovím všem
p38
(mlsoun, 12. 3. 2013 0:04)
pokud se mnou na toto téma chce někdo komunikovat tam můj mail je mlsoun1111@seznam.cz děkuji mám spoustu dokumentace i z usa včetně podrobných výkresů
p 38
(mlsoun, 11. 3. 2013 23:59)nezlobte se na mě ale o tento typ letadla se zajímám mnoho let a pokud tu píšete, že se nevyrovnalněmckým me 109 nebo fw 190 a jak je tu zmíněno i třeba me 262, tak si dovolím jen zmínit, že německými piloty toto letadlo bylo nazýváno dábel s dvojitým ocasem a že jako v každém boji záleželo na tom jak kvalitně pilot ovládá svůj stroj. Absolutně nesouhlasím s názorem který je tu publikován, že jaké koliv zero ho smetlo z oblohy to je vyložená kravina protože mjr. Richard Bong dokázal sestřelit jen v jednom letu šest tak váma vychvalovaných zer a nebyljediný kdo s p 38 zera střílel jak králíky je to impozantní letoun, s mohutnou výzbrojí a mimo jiné s mnoha technickými vymoženostmi třeba hydraulické posilování a mimo jiné poměrně náročné ovládání tak piloti nesměli mít věk víc jak 35 let to byl hranice akorát to sfikskocal Sain Exeperi kterého sestřelil nedaleko marsee německý fw a jinak toto letadlo bylo velmi náročné na pilotáž i na pozemní obsluhu ale vracelo to silnou výzbrojí, doletem a i obrovskjou obratností a s me 262 si poradil docala v pohodě co jsem viděl autentické záběry docela síla dostal ho jak kance na střelnici
...
(GORAZD, 18. 12. 2008 18:06)Ja sa až tak nevyznám v rýchlostných a obratnostných mierach stíhačiek. Ale už ten divný tvar sa mi nepáči.
o ničom
(Sťopa, 15. 12. 2008 18:36)Ja mam rad vsetko co lieta. CSK, RUS, JAP a aj USA. Sú to dokonalé a nádherné stroje... tak teda neni o com. (snad som vas nenasral). Letu Zdar
P 38
(TOM, 11. 12. 2008 17:34)NO BOL TO SROJ JEHO HLAVNIMI FAKTORMI BOLA SILA ALE NIKDY SA NEDOKAZAL VYROVNAT ME 109 ME 262 A FW 152 PROSTE NIKDY ZAOSTAVAL V OBRATNOSTI
letectvo
(peto, 21. 7. 2008 1:18)p 38 malo veči dolet a silnu vízbroj meseršmita alebo zero hravo zmietlo z oblohy.
nechapem........
(Mino, 22. 3. 2008 17:43)Nechapem,preco ohovarate take vyborne stroje ako Bf-109,ale tieto amicke smejdy ako tato debilina a este P-51 chvalite!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
P-38 LIGHTNING
(tulek64, 1. 3. 2008 14:42)podla mna mal ovela lepsie ovladanie a vykony ako ktorakolvek stihacka osi.mozno este nanho mal me262
P 38
(mlsoun , 12. 3. 2013 0:27)